torsdag 11 oktober 2007

Vilken match!

Bofors - Malmö 5-4
Det matchresultatet trodde jag verkligen inte att jag skulle få skriva här dagen efter det att Bofors tagit emot ett Malmö som kom till spel med sex raka trepoängare i ryggen.
När Malmö dessutom tar ledningen med 1-0 redan efter 56 sekunders spel så kändes det väldigt tungt i Nobelhallen. Men Bik jobbade sig tillbaka in i matchen under första perioden och i den andra så spelade man en strålande ishockey. Det enda jag kan hitta att klaga på i andra skulle väll vara det att man får lite övermod och släpper den hårda pressen vid ledning med 3-2, vilket även straffade sig då Malmö kunde kvittera.
Så inför tredje perioder var de, som så många gånger tidigare mot topplagen, mycket jämt i Nobelhallen och jag måste väll erkänna att jag trodde de skulle bli en uddamålsförlust som vanligt. Och inte blev man mer possitiv när de bara tar en halv minut av perioden innan Malmö har hunnit göra 4-3. Men Bofors hade verkligen bestämt sig för att kriga hela vägen till slutet denna afton och lyckas vända underläget tills eger med 5-4.
En mycket imponerande seger mot ett Malmö som helt tycktes komma ur balans. Det var verkligen en helgjuten insats från alla i Bofors idag, inte en enda spelare som föll ur ramen utan alla tog fram sitt bästa spel- och krigarhumör till denhär matchen. Och fortästter man att spela dehär spelet med en hög och tight press på motståndarna så kommer vi bli oerhört svårslagna hemma i Nobelhallen iår.

Bara hoppas nu att man håller formen tills fredag då Hammarby borta väntar. Personligen anser jag att man ska ha sex poäng i de kommande två matcherna nu om man ska kunna knipa nån play-off plats i vår.

Inga kommentarer: